Błędne hasło Thunderbird

W przypadku konfigurowania konta pocztowego w programie Thunderbird starszym niż wersja 38, Outlook itp. przy problemach z logowaniem i otrzymywaniu komunikatu o błędnym haśle/nazwie użytkownika należy włączyć dostęp do swojego konta dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.

Będąc zalogowanym do swojego nowego konta Google pod adresem http://gmail.jezuici.pl należy w tym samym oknie przeglądarki otworzyć link:  https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

Po otwarciu powyższego linka należy włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji jak zrzucie ekranu poniżej:

2015-09-28_Mniej bezpieczne aplikacje

Następnie gdy pojawi się komunikat „Zaktualizowano” zamknąć okno przeglądarki, nie należy używać przycisku „Wstecz” w przeglądarce internetowej.

Ustawienie nie działa natychmiast, należy odczekać nawet ok 1-2h zanim ustawienia zaktualizują się umożliwiając logowanie przez klienta poczty.

Jeśli używany jest Thunderbird 38 lub nowszy obsługujący logowanie OAuth2 należy postępować zgodnie z instrukcją na stronach  Thunderbird i Gmail

Te ustawienia sprawdzają się z użyciem protokołu IMAP który należy wcześniej włączyć na swoim koncie według powyższej instrukcji lub opisuw bazie wiedzy  instrukcja aktywacji imap

Thunderbird automatycznie wykryje usługę i zaproponuje ustawienia IMAP

2015-10-02 15_54_57-Konfiguracja konta e-mail

należy je potwierdzić, pojawi się okno logowania Gmaila gdzie należy się zalogować swoim kontem Google Apps, po poprawnej autoryzacji pojawi się zapytanie o dodanie dostępu aplikacji Thunderbird do poczty

2015-10-02 15_49_38-Wprowadź dane logowania dla mariusz.miller@magis2016.org na serwerze imap.gmail.

Należy zezwolić, w tym momencie konto jest gotowe do użycia bez konieczności włączania dostępu do mniej bezpiecznych aplikacji.