E-maile wysyłane ze stron internetowych (np. formularzy kontaktowych)

Jeśli ze strony www/CMS na jezuici.pl mają być wysyłane e-maile (informacyjne, przez formularze kontaktowe lub jakiekolwiek inne) koniecznie poinformuj o tym obsługę tech@jezuici.pl .

Konieczna będzie obsługa wysyłania protokołem SMTP z autoryzacją i dedykowane konto e-mail. Jeśli używasz WordPressa można użyć którejś ze sprawdzonych wtyczek do obsługi SMTP np.: https://wordpress.org/plugins/bws-smtp/. W przeciwnym wypadku nie ma możliwości zagwarantowania poprawnego dostarczania e-maili. Dla innych CMS (Joomla, Drupal itd.) należy poszukać odpowiedniej wtyczki. Dla Joomli może to być np. http://sanjib.org/post/using-gmail-smtp-servers-in-joomla (nie testowana przez nas).

Proszę zapoznać się z limitami wysyłania przez SMTP z konta Google Apps (Gmail) pod adresem:  https://support.google.com/a/answer/166852?hl=pl Jeśli któryś z limitów może zostać przekroczony proszę o tym poinformować celem dostosowania konfiguracji.

Przykładowa konfiguracja wtyczki do wysyłania dla konta pocztowego Google Apps (lub Gmail) wygląda tak:

SMTP Host:
smtp.gmail.com
SMTP Port:
465
SMTP Secure Connection:
SSL
SMTP Authentication:
Yes
SMTP Username:
nazwa_konta@jezuici.pl
SMTP Password:
********

W polu nazwy użytkownika wpisujemy pełny adres e-mail  (zawierający @ i nazwę domeny np. nazwa_konta@mojadomena.org.pl )  taki jak używany do logowania się na konto użytkownika Google Apps

Należy  pamiętać o włączeniu dostępu do mniej bezpiecznych aplikacji na kontach Google Apps i Gmail.  Więcej informacji w linku  Błędne hasło

Dokładamy starań aby poniższe informacje były aktualne w razie problemów najaktualniejsze są informacje na stronach pomocy Google https://support.google.com/mail