W przypadku konfigurowania konta pocztowego w programie Thunderbird starszym niż wersja 38, Outlook itp. przy problemach z logowaniem i otrzymywaniu komunikatu o błędnym haśle/nazwie użytkownika należy włączyć dostęp do swojego konta dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.
Będąc zalogowanym do swojego nowego konta Google pod adresem http://gmail.jezuici.pl należy w tym samym oknie przeglądarki otworzyć link: https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
Po otwarciu powyższego linka należy włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji jak zrzucie ekranu poniżej:
Następnie gdy pojawi się komunikat „Zaktualizowano” zamknąć okno przeglądarki, nie należy używać przycisku „Wstecz” w przeglądarce internetowej.
Ustawienie nie działa natychmiast, należy odczekać nawet ok 1-2h zanim ustawienia zaktualizują się umożliwiając logowanie przez klienta poczty.
Jeśli używany jest Thunderbird 38 lub nowszy obsługujący logowanie OAuth2 należy postępować zgodnie z instrukcją na stronie Thunderbird i Gmail
Te ustawienia sprawdzają się z użyciem protokołu IMAP który należy wcześniej włączyć na swoim koncie według powyższej instrukcji lub opisu w bazie wiedzy instrukcja aktywacji imap
Thunderbird automatycznie wykryje usługę i zaproponuje ustawienia IMAP
należy je potwierdzić, pojawi się okno logowania Gmaila gdzie należy się zalogować swoim kontem Google Apps, po poprawnej autoryzacji pojawi się zapytanie o dodanie dostępu aplikacji Thunderbird do poczty
Należy zezwolić, w tym momencie konto jest gotowe do użycia bez konieczności włączania dostępu do mniej bezpiecznych aplikacji.