Krok 1
Aby pobierać pocztę @jezuici.pl do programu pocztowego na komputerze lub w urządzeniu mobilnym musisz na swoim nowym koncie aktywować IMAP. Protokół ten pozwala pobierać wiadomości z serwerów pocztowych na własny komputer, dzięki czemu w programach takich jak Microsoft Outlook czy Thunderbird masz dostęp do swojej poczty nawet bez połączenia z internetem.
- Zaloguj się do Gmaila.
- Kliknij ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu i wybierz Ustawienia.
- Kliknij Przekazywanie i POP/IMAP.
- Zaznacz Włącz IMAP.
- Kliknij Zapisz zmiany.
Krok 2
Teraz w Twoim programie pocztowym musisz dodać nowe konto. W przypadku używania Thunderbird zapoznaj się najpierw z opisami opisem Błędne hasło Thunderbird oraz Thunderbird i Gmail podobnie w przypadku używania programu pocztowego Poczta usługi Windows Live zawartego Windows Vista i Windows 7 nalezy zapoznać się opisem Błędne hasło Poczta usługi Windows Live
Jako dane konta podaj swój adres e-mail (np. [email protected]) oraz hasło. Jeśli w programie pocztowym pojawi się błąd, możesz spróbować ustawień manualnych.
- Incoming Mail (IMAP) Server – Requires SSL (Serwer poczty przychodzącej (IMAP) – wymaga połączenia SSL)
- imap.gmail.com
- Port: 993
- Requires SSL:Yes (Wymaga połączenia SSL: Tak)
- Outgoing Mail (SMTP) Server – requires TLS (Serwer poczty wychodzącej SMTP – wymaga połączenia TLS)
- smtp.gmail.com
- Port: 465 lub 587
- Requires SSL:Yes (Wymaga połączenia SSL: Tak)
- Requires authentication: Yes (Wymaga uwierzytelnienia: Tak)
- Użyj tych samych ustawień co serwer poczty przychodzącej
- Full Name or Display Name (Imię i nazwisko lub Nazwa wyświetlana): [Twoje dane]
- Account Name or User Name (Nazwa konta lub Nazwa użytkownika): pełny nazwa konta Gmail według wzorca [email protected] lub nazwa konta [email protected] (dla kont innych niż osobiste)
- Email address (Adres e-mail): pełny adres Gmail według wzorca [email protected] lub alias który ma służyć do wysyłania (np. [email protected])
- Password (Hasło): hasło do konta Gmail
Jeśli Twój klient nie obsługuje uwierzytelniania SMTP, to nie będzie można wysyłać z niego poczty przy użyciu adresu Gmaila.
Poza tym jeśli występują problemy z wysyłaniem poczty, ale masz pewność, że szyfrowanie jest aktywne dla serwera SMTP w Twoim kliencie poczty, spróbuj skonfigurować swój serwer SMTP na innym porcie: 465 lub 587.
Opcjonalnie – konfiguracja poprzez POP3
Jeśli chciałbyś skonfigurować pocztę przy użyciu protokołu POP3, skorzystaj z poniższych danych.
Instrukcje konfiguracji standardowej:
Incoming Mail (POP3) Server – requires SSL (Serwer poczty przychodzącej (POP3) – wymaga połączenia SSL): | pop.gmail.com Use SSL: Yes (Użyj połączenia SSL: Tak) Port: 995 |
Outgoing Mail (SMTP) Server – requires TLS or SSL (Serwer poczty wychodzącej (SMTP) – wymaga połączenia TLS lub SSL): | smtp.gmail.com Use Authentication: Yes (Użyj uwierzytelnienia: Tak) Port for TLS/STARTTLS (Port na potrzeby połączeń TLS/STARTTLS): 587 Port for SSL (Port na potrzeby połączeń SSL): 465 |
Server timeouts (Limity czasu serwera) | Więcej niż 1 minuta, zalecana wartość to 5 |
Full Name or Display Name (Imię i nazwisko lub Nazwa wyświetlana): | [Twoje dane] |
Account Name or User Name (Nazwa konta lub Nazwa użytkownika): | Twój pełny adres e-mail (łącznie z fragmentem @jezuici.pl) |
Email Address (Adres e-mail): | Twój adres e-mail (nazwa.uż[email protected]) |
Password (Hasło): | Twoje hasło do Gmaila |