Czy mogę dalej korzystać ze starego konta?
+-

Taka możliwość istnieje do 1 września, gdy poczta zostanie przekierowana na nowe konta.

W naszej bazie wiedzy znajdziesz pomoc w przeniesieniu swojej dotychczasowej korespondencji na nowe konto. Dalej będziesz mógł także korzystać z dotychczasowego adresu e-mail. Nie zmieni się więc nic poza zwiększeniem bezpieczeństwa Twoich wiadomości oraz przystępniejszą obsługą konta.

Czy mój adres e-mail się zmieni?
+-

Twoim głównym adresem e-mail będzie adres utworzony według wzorca imie.nazwisko@jezuici.pl, a więc np. Jan Janowski SJ otrzyma adres jan.janowski@jezuici.pl.

Jeśli dotychczas używałeś innego adresu (np. j.janowski@jezuici.pl lub jj@jezuici.pl), nie przejmuj się – wiadomości dalej będą przychodzić, ponieważ będzie on funkcjonował równolegle.

Mam już konto na Gmailu, czy muszę aktywować nowe?
+-

Gmail dla osób prywatnych i dla organizacji to dwa różne produkty, a więc konieczne jest utworzenie dodatkowego konta.

Możesz za to pobierać swoją pocztę @jezuici.pl do dotychczasowego konta Gmail. Aby to zrobić zaloguj się do na konto Gmail Jezuici.pl i wykonaj instrukcję, którą znajdziesz tutaj (Opcja Inny adres Gmail lub Google Apps).

Dlaczego wybraliśmy technologię Google?
+-

Google to firma o globalnej renomie, posiadająca najwyższej klasy zabezpieczenia korespondencji, a także wieloletnie doświadczenie w tworzeniu intuicyjnych w obsłudze aplikacji internetowych. Dzięki technologii Google dla organizacji zyskujemy

  • najwyższe bezpieczeństwo naszej korespondencji,
  • łatwiejszą obsługę poczty od strony użytkownika i administratora,
  • zestaw dodatkowych narzędzi, np. internetowy dysk dla każdego użytkownika.

Ta sama nazwa konta podczas importu do Gmail
+-

W przypadku gdy konto Google Apps ma tę samą nazwę co na starym serwerze jezuici.pl podczas importu e-maili ze starego konta do nowego konta Google przez protokół POP3 w pierwszym kroku dodawania konta należy zmienić nazwę adresu e-mail (tu użyty jest tylko jako etykieta konta, konfiguracja będzie w następnym kroku)

Przykładowo można zmienić adres konto@jezuici.pl na konto@stary.jezuici.pl

konto_tosamo1

W następnym kroku podajemy hasło do starego konta, wpisujemy poprawny adres serwera pop3: pop3.jezuici.pl (port 995 dla SSL i 110 bez SSL)

Dodatkowo zalecamy zaznaczenie opcji:

  • Pozostaw kopię pobranej wiadomości na serwerze (jeśli jeszcze używasz starej skrzynki)
  • Podczas pobierania poczty zawsze korzystaj z bezpiecznego połączenia (SSL) (ustawiamy port 995)
  • Przychodzące wiadomości oznaczaj etykietą (pozwoli to łatwo zaznaczyć e-maile ze starego serwera)

konto_tosamo2

 

Błędne hasło w Outlook oraz Poczta usługi Windows Live
+-

W przypadku konfigurowania konta pocztowego w programie Outlook lub Poczta usługi Windows Live dostępnego w Windows Vista oraz Windows 7 przy problemach z logowaniem i otrzymywaniu komunikatu o błędnym haśle/nazwie użytkownika (dla IMAP – wcześniej należy włączyć odstęp IMAP)

2015-10-07 14_45_14-Poczta usługi Windows Live2015-10-07 17_07_35-outlook

 

 

 

 

lub ciągłym pytaniu o hasło i nazwę użytkownika (dla konfiguracji POP)

 

2015-10-07 14_47_16-Logowanie - Jezuic POP (imie.nazwisko)

należy włączyć dostęp do swojego konta dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.

Będąc zalogowanym do swojego nowego konta Google pod adresem http://gmail.jezuici.pl należy w tym samym oknie przeglądarki otworzyć link:  https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

Po otwarciu powyższego linka należy włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji jak zrzucie ekranu poniżej:

2015-09-28_Mniej bezpieczne aplikacje

Następnie gdy pojawi się komunikat „Zaktualizowano” zamknąć okno przeglądarki, nie należy używać przycisku „Wstecz” w przeglądarce internetowej.

Dalsza konfiguracja odbywa się już według podanych danych konfiguracyjnych

Błędne hasło Thunderbird
+-

W przypadku konfigurowania konta pocztowego w programie Thunderbird starszym niż wersja 38, Outlook itp. przy problemach z logowaniem i otrzymywaniu komunikatu o błędnym haśle/nazwie użytkownika należy włączyć dostęp do swojego konta dla „mniej bezpiecznych aplikacji”.

Będąc zalogowanym do swojego nowego konta Google pod adresem http://gmail.jezuici.pl należy w tym samym oknie przeglądarki otworzyć link:  https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

Po otwarciu powyższego linka należy włączyć dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji jak zrzucie ekranu poniżej:

2015-09-28_Mniej bezpieczne aplikacje

Następnie gdy pojawi się komunikat „Zaktualizowano” zamknąć okno przeglądarki, nie należy używać przycisku „Wstecz” w przeglądarce internetowej.

Ustawienie nie działa natychmiast, należy odczekać nawet ok 1-2h zanim ustawienia zaktualizują się umożliwiając logowanie przez klienta poczty.

Jeśli używany jest Thunderbird 38 lub nowszy obsługujący logowanie OAuth2 należy postępować zgodnie z instrukcją na stronie  Thunderbird i Gmail

Te ustawienia sprawdzają się z użyciem protokołu IMAP który należy wcześniej włączyć na swoim koncie według powyższej instrukcji lub opisu w bazie wiedzy  instrukcja aktywacji imap

Thunderbird automatycznie wykryje usługę i zaproponuje ustawienia IMAP

2015-10-02 15_54_57-Konfiguracja konta e-mail

należy je potwierdzić, pojawi się okno logowania Gmaila gdzie należy się zalogować swoim kontem Google Apps, po poprawnej autoryzacji pojawi się zapytanie o dodanie dostępu aplikacji Thunderbird do poczty

2015-10-02 15_49_38-Wprowadź dane logowania dla mariusz.miller@magis2016.org na serwerze imap.gmail.

Należy zezwolić, w tym momencie konto jest gotowe do użycia bez konieczności włączania dostępu do mniej bezpiecznych aplikacji.

Błąd „Nieprawidłowe hasło”
+-

Istnieje kilka powodów, dla których możesz zobaczyć błąd „Nieprawidłowe hasło” podczas logowania się do Google za pomocą aplikacji innych firm, takich jak aplikacja Mail na iPhonie, Thunderbird dla Windows. W niektórych przypadkach może się to zdarzyć, nawet gdy prawidłowo wpiszesz hasło.

Należy się upewnić że włączony został dostęp do mniej bezpiecznych aplikacji opisany poniżej: http://tech.jezuici.pl/faq/nowa-poczta-gmail-dla-jezuitow/bledne-haslo-thunderbird/

W przypadku dalszych problemów z zalogowaniem proszę zapoznać się z informacjami na stronie https://support.google.com/accounts/answer/6009563?hl=pl